Palvelut

Suukirurgia

Yleisimmät suukirurgiset toimenpiteet ja hinnat kela korvauksen jälkeen

Viisaudenhampaan poisto

Viisaudenhampaat puhkeavat useimmilla noin 20 ikävuoden kieppeillä. Ne harvemmin vaivaavat enää yli 26-vuotiaita. Vain 2 % ihmisistä syntyy kokonaan ilman viisaudenhampaita. Usein miten viisaudenhammas puhkeaa joko vaillinaisesti tai väärään asentoon, eikä mahdu hammaskaarelle. Viisaudenhammas ei myöskään osallistu purentaan, kuten muut hampaat. Väärässä asennossa tai vain osittain puhjennut viisaudenhammas voi aiheuttaa tulehduksen tai kipuja, siksi se useimmilla joudutaan poistamaan. Viisaudenhammas myös reikiintyy helposti, koska sen puhdistaminen on hankalaa ja reikiintymistä aiheuttavat bakteerit pääsevät näin lisääntymään.

Oikomshoito

Viisaudenhammas

Puhkeamatonta tai vaillinaisesti puhjennutta viisaudenhammasta ympäröi limakalvo, perikoroniitti, joka voi tulehtua. Osittain puhjennutta hammasta peittää ienläppä, jonka kunnollinen puhdistaminen on mahdotonta ja sinne kertyvät bakteerit vähitellen aiheuttavat tulehduksen. Yleisintä tulehdukset ovat alaleuan viisaudenhampaissa. Tulehduksen oireita ovat arkuus, märkävuoto ja pahanhajuinen hengitys, vakavissa tulehduksissa kuumeilu ja suun avaamisen hankaluus. Tulehduksen parantamiseen ainoa keino on viisaudenhampaan poisto.

Viisaudenhampaan poisto suunnitellaan röntgenkuvauksen ja mahdollisen mikroTT-kuvauksen jälkeen. Poistoa ei tarvitse tehdä, jos hammas on kokonaan leukaluun sisällä, eikä aiheuta mitään oireita. Tilanteesta riippuen poisto voi sujua helposti tai olla haastavampi. Viisaudenhammas leikataan paikallispuudutuksessa. Ennen vaativaa leikkausta voidaan määrätä antibioottikuuri, jota jatketaan 2 – 7 päivää tulehdusvaaran vähentämiseksi. Leikkauksen jälkeen poistokuoppaan laitetaan sideharsotaitos, jota puremalla verenvuoto vähenee ja poistokuopan paraneminen voi alkaa. Pahimmillaan kipu on 6 – 8 tuntia poistamisen jälkeen, hammaslääkäri määrää lääkettä kivun lieventämiseksi. Leikatun puolen poskella voi myös käyttää jäähaudetta pienissä jaksoissa.

Leikkauksen jälkeen ei saa syödä, eikä juoda 3 tuntiin. Tupakointia on vältettävä 3 päivää. Kaikki ruoka täytyy pureskella suun toisella puolella kahden viikon ajan. Turvotusta kehittyy 1 – 2 päivän aikana. Osalle potilaista kehittyy noin 3 vuorokauden kuluessa poistosta tulehdus hammaskuoppaan, jonka oireita ovat kuumeilu ja kova kipu. Tällöin on otettava yhteyttä hammaslääkäriin tai päivystykseen. Tulehdus tulee noin joka kymmenennelle leikkauspotilaalle.

ARvostelut

Asiakasarvostelut

Ilari Tarvainen
Hampaastani lohkesi pala, mutta Providentalista löytyi vapaa aika vaivattomasti. Jeevana hoiti lohkeaman ja samalla löytyneen reiän ottaen upeasti huomioon hammaslääkäriin ja kipuun liittyvät pelkoni. Kiitos ammattitaitoisesta hoidosta ja loistavasta asiakaspalvelusta!
Leena Toivainen
Thomas Thottungal, todella miellyttävä ja asiantunteva hammaslääkäri. Thomas tietää mitä tekee ja lopputulos on loistava. Työskennellessä ei ole kiireen tuntua, vaan rauhallista ja vankkaa ammattitaitoista osaamista. Suosittelen lämpimästi!
Anneli Tertsonen
Siisti ja rauhallinen paikka Helsingin keskustassa hyvät kulkuyhteydet. Ammattitaitoinen henkilökunta. Hoito on ollut kiitettävää. Päässyt aina ajallaan hammashoitoon. Suosittelen lämpimästi.
Anneli Tertsonen
Emma T
Jeevana on tarjonnut erinomaista hoitoa vuosien ajan. Viimeisin oli kruunu aiemmin juurikäsitellylle hampaalle – täydellisen hampaan valmistustekniikka oli erittäin vaikuttava. Suosittelen lämpimästi hänen työtään, sillä hänellä on korkeatasoista osaamista, joka tarjoaa hoitoa monilla erikoisaloilla.
Ilya Bezuglov
Loistava paikka korjata hampaat nopea ja laadukas palvelu, asiakkaan tarpeiden mukaan säädettävä työaikataulu, ystävällinen henkilökunta. Erittäin suositeltavaa. 🙂

Ota yhteyttä

Yhteystiedot

Aukioloajat: 9.00–16.00 Ajanvaraukset ja kysymykset voi esittää joko puhelimitse (ma–Pe klo 9–16), sähköpostitse tai täyttämällä oheisen lomakkeen.

Sijainti: Hammaslääkäriasemamme uusimpine puitteineen löytyy Helsingin keskustan sydämestä, kivenheiton päässä Stockmannin tavaratalosta, Kalevankadun ja Yrjönkadun kulmassa.

Esteettömyys: Tiloihin pääsee myös pyörätuolilla. Autolla liikkuvat voivat pysäköida esimerkiksi Forumin tai Stockmannin pysäköintihalliin.

Yhteydenottolomake